DESTINATIE
Aceste masini de gaurit si insurubat cu acumulatori sunt destinate lucrarilor grele dar trebuie sa se tina cont de tensiunea de lucru pentru fiecare model.
Cum se citeste codificarea?
- F = iluminare (daca este prima litera din denumire)
- D = scula electrica cu acumulator
- W = incarcator in pachetul standard
- A = acumulator Ni-Cd, 2 Ah
- D = acumulator Ni-MH, 2,6Ah
- F = acumulator Ni-MH , 3 Ah
- E = doi acumulatori inclusi in pachetul standard.
Aceasta simbolizare este valabila doar in cazul masinilor dotate cu acumulatori Ni-Cd sau Ni-MH.
Modelele echipate cu acumulatori Li-Ion sunt: TD020DSE, DF330DWE, TD090DWE, BTD140RFE, BDF442RFE, BDF343SHE, BHP452RFE, BHP442RFE, BDF453SHE, BDF451RFE, BTW251RFE, BTW450RFE.
Toate aceste modele de mai sus se vand impreuna cu 2 acumulatori, incarcator si cutie de transport.
DESCRIERI
6019DWE model ce foloseste acumulator de tip “bara”, cu tensiunea de 7,2V, are moment de strangere reglabil, valoarea maxima fiind de 12 Nm.
TD020DSE model ce este echipat cu acumulatori Li-Ion. Acest model are lampa pentru iluminat in cazul lucrului in spatii intunecoase si are percutie pe toata durata functionarii, pentru o mai buna insurubare. De asemenea, manerul poate fi rabatat pentru lucrul in spatii inguste.
6096DWE model ce reprezinta o varianta mai avansata a modelului 6019DWE, avand posibilitatea de reglare a momentului in 16 trepte, doua viteze, turatie variabila si inversor de sens. Si acest model foloseste accumulator tip “bara”, dar tensiunea de alimentare este de 9.6V.
In cazul celor 2 modele mai sus prezentate, motorul trebuie schimbat cu totul atunci cand periile colectoare au atins pragul maxim de uzura.
6271DWAE si 6281DWAE modelele fac parte din aceeasi familie, au reductor planetar cu doua viteze, moment reglabil in 16 trepte (22 Nm), variator de turatie si inversor de sens. Si la aceste modele motorul se schimba cu totul in momentul in care periile au ajuns la limita maxima de uzura. Ambele modele folosesc acumulatori tip “bloc” de 12V respectiv de 14.4V.
6319DWFE si 6339DWFE sunt masini foarte robuste, destinate lucrarilor dificile, au trei viteze, moment reglabil in 16 trepte (31 Nm respectiv 32Nm), variator de turatie, inversor de sens, frana de motor, acumulator “bloc” de 12V/3Ah respectiv 14.4V/3Ah. De retinut ca aceste modele au reductorul planetar compus din roti dintate metalice iar schimbarea functiilor se face prin parghie nemaifiind necesara folosirea rozetei de reglare a momentului.
8444DWFE este o masina ce foloseste acumulator de 18V/3 Ah, are toate facilitatile modelelor 6319DWFE si 6339DWFE, in plus are si percutie.
Ultimele 3 modele prezentate fac parte din gama de ultima generatie MXT (Metal eXtreme Technology). La aceste modele periile se pot schimba din exterior.
6934FDWDE este o cheie cu impact destinata insurubarilor medii si grele, aceasta avand momentul de torsiune de 140Nm. Este livrata in dotare standard cu 2 acumulatori de 14,4V / 2,6Ah.
Ca facilitate, are inglobata in carcasa sursa de lumina pentru lucrul in spatii intunecate. Motorul este de tipul D28 fiind construit din magneti din pamanturi rare, are o ventilare imbunatatita, iar periile se pot schimba din exterior ceea ce duce la o crestere a duratei de utilizare a motorului.
De asemenea, carcasa in care se afla mecanismul de percutie este confectionata din aliaj de magneziu.
TD020DWE, TD090DWE, BTD140RFE sunt modele cu percutie, fara mandrina, portscula avand prindere hexagonal (hexagon tip bit).
BTW251RFE si BTW450RFE sunt modele cu percutie portscula fiind de ½.
BHP442RFE, BHP451RFE, BHP453SHE si BHP452RFE sunt modele cu percutie, prinderea realizanduse cu mandrina rapida.
Modelele care folosesc acumulatori Li-Ion au avantajul ca sunt mai usoare, mai usor de manuit, nu este nevoie sa se descarce acumulatorul pentru a putea fi reincarcat, efectul de memorie fiind in acest caz nul. De asemenea timpul de incarcare este mai mic iar capacitatea de stocare a energiei este mai mare decat la acumulatorii standard Ni-Cd/MH, autonomia de lucru fiind mult mai mare. O alta caracteristica a acumulatorilor Li-Ion este ca acestia pierd energia mult mai lent in timp (in cazul in care nu sunt folositi o perioada mai lunga de timp) si sunt mai usori cu 40% decat cei Ni-MH.
ATENTIE
Masinile nu trebuie suprasolicitate deoarece exista riscul ca motorul sa se arda. Cel mai des intalnit caz de suprasolicitare este acela cand utilizatorul comuta rozeta de reglare a momentului pe “gaurire” (in acest caz ambreiajul nu mai decupleaza) si foloseste masina la insurubari grele. In acest caz masina se opreste, iar daca va tine comutatorul apasat pentru continuarea insurubarii, motorul acesteia se va arde!